Man tager vad man haver

Testade att sy en hissgardin till hallen. Kollade i mitt tygskåp och hittade en gardinlängd som jag tyckte om.
Jag mätte bredden på fönstret,fållade sidorna och sydde en kanal i båda ändarna. Stoppade en rundstav i den nedre kanalen och rullade upp till önskad längd. För att få gardinen att stanna uppe fäste jag med 2 band. Vill man kan man knyta banden och ha hängande rosetter. Längden på tyget bestämmer hur tjock rullen blir, jag använde 150cm och den kostade bara en ½ timmes jobb.




Visar en bild på min nya tunika. Kan vara bra att ha för det kommande barndopet.

Ser nu att den första bilden blev mörk, svårt att fota i fönster.


Kommentarer
Postat av: Helena

Det är inte så svårt att gissa varifrån underbara Therez har fått sina talanger ifrån! :-)

Ni är ju skitduktiga och kreativa!

Ha en riktigt skön helg.

Kram Helena

2011-03-25 @ 10:14:11
URL: http://helenanygrund.blogg.se/
Postat av: Johanna - Projekt Trappgatan

Så fint!

Ett trick när man fotar mot fönster är att hålla kameran mot väggen bredvid först, och sedan föra den mot fönstret, då tar den inte in allt ljus från fönstret :)

Om du fattar vad jag menar, jag är inte världens bästa på att förklara :)

2011-03-26 @ 19:27:30
URL: http://projekttrappgatan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej! Jag hittade dig alldeles nyss. Underbar blogg, så jag la till dig på min bloglovin! Jag håller själv på att förvandla mitt hem till ett vitt paradis - och du är en inspirationskälla! :)

2011-03-26 @ 20:52:26
Postat av: Therez

Åh vilken underbar tunika mamma! Du kommer vara så himla fin i den! Många kramar!

2011-03-26 @ 22:38:35
URL: http://www.therez.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men tack rara du för din kommentar, den gjorde mig jätte glad ska du veta! Jag kikar själv in här ofta å njuter av det fina hem du skapat! Gillar att du är så påhittig och kreativ, den här hissgardinen, burkarna med dina skafferivaror och lådan som du skrivit Leila på är stora favoriter :-) Önskar dig en riktigt, riktigt fin söndag! KRAM

2011-03-27 @ 11:21:47
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0