Tomater o Lavendel



Nu får det vara nog! Vi är nu i slutet av maj och ännu ingen värme, önskar att jag hade vantar med mig på jobbet i dag. Tur att man har möjlighet att vara inne när vädret är så uselt. Efter dagens jobb var det bestämt att jag skulle möta upp min dotter för en tur till blomaffären. Åh så mycket blommor dom fått hem! Trots kylan var jag tvungen att låta en lavendel och 2 tomatplantor följa hem.






Tomatplantorna var fina så det gäller att bära dem ut och in ett bra tag än om det ska bli några tomater.





Ser på en del bloggar att ni tagit in kvistar av syrener, känner doften bara av att titta på era bilder. Det dröjer nog ett tag innan vi kan njuta av dessa blommor häruppe.


                                                                                      Ha det gott


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken vacker lavendel!

2011-05-25 @ 08:39:42
Postat av: Beatrice

Hej. Vilken inspirerade blogg du har. Otroligt vacker!

Du skriver att syrenerna inte blommar än på ett tag, måste bara fråga vart du bor, kikade runt lite med hittade inte det.

2011-05-25 @ 09:50:36
URL: http://beawall.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja fy så kallt vi har, jag hade långkalsonger på i dag när jag var i Tåsjön och planterade lite blommor... Fy så det blåste från sjön där! Och när jag var in på Blomster så tvekade jag länge om ändå inte en tomatplanta och just enol. lavendel skulle få följa med hem, men bekvämligheten tog över hand. För jag VET att jag kommer att glömma att ta in dem och att de då säkert fryser :-/ Så jag får vänta lite! Däremot plockade jag in en kvist med hägg, doftar ljuvligt!

Och förkylningen verkar vara på väg och packa sig härifrån, hoppas även du är kryare!

Många kramar!

2011-05-25 @ 14:57:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Shiiit va fint du hade hemma hos dej, avundsjuk!!

2011-05-25 @ 18:22:11
URL: http://madeleiiinekarlssson.blogg.se/
Postat av: Huset vid vägen

Beatrice.

Jag bor i Västerbotten.

2011-05-25 @ 23:46:28
URL: http://husetvidvagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0