Ägg




Påsken närmar sig, men så mycket påskpynt blir det inte i Huset vid vägen! Som vanligt kan jag inte hålla fingrarna i styr när en högtid närmar sig. Påskägg med harar, kycklingar och en massa färger är inte min stil, men med lite färg, lim och spets blir äggen påskpynt som passar mig!





En del av äggen gjorde jag förra påsken, resten är nya.
Några av äggen får vara ute på mitt symaskinsbord med lite björkris och dun i det gamla tråget.
I morse hade det kommit ett par cm snö igen, det gillas inte! Nu längtar man till vår och barmark, blir så avundsjuk på er i södra sverige när jag ser hur ni bygger och städar utomhus!


                                                                                    Ha det gott.

Kommentarer
Postat av: Limpalinn

Men oh, vilken fin skål du har äggen i, var har du hittat den? :)

2012-03-20 @ 08:03:41
URL: http://limpalinn.spotlife.se
Postat av: studio karin

Får jag tipsa om en tävling som kanske passar dig/läsarna inne hos mig? Annars ta bort detta : )



http://studiokarin.blogspot.se/2012/03/tavling-vinn-en-rossy-lampa.html



mvh Karin

2012-03-20 @ 13:08:55
URL: http://studiokarin.blogspot.com
Postat av: mamma anna

I fjol när du visade dina påskägg tänkte jag att nästa år ska jag göra sådana. Nu har det gått ett år och påsken närmar sig med stormsteg men några påskägg har jag ej åstadkommit! Tur att kommer en påsk nästa år igen...............

2012-03-21 @ 19:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0