Det höll inte



Vad har hon nu hittat på? Lovade mig själv att lägga bort stickor och virknål för denna gång men det varade inte speciellt länge. Skulle bara städa upp bland allt garn när jag insåg att det var alldeles för mycket smårester kvar, nåt kan man väl ändå göra av det.




Vad ska man nu ha dessa korgar till!?




En blomma el kanske ett ljus, mitt Yankee candle passade precis i den lilla.





Bestämde mig för att de får stå på mitt pysselbord med penslar, spetsar och annat små pyssel.







                                                                                               Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Jag hittade till din blogg via Therez. Jag måste bara säga att du har det så himla fint hemma. Det är en inspiration för mig nu när jag inreder min nya lägenhet här på Kungsholmen. Jag hoppas att allt är bra med dig annars. Många kramar från Malin :)

2012-03-03 @ 11:25:30
Postat av: Therez

Men mamma du är då för duktig! Vad fina de blev! Kram

2012-03-03 @ 21:53:38
URL: http://www.therez.se
Postat av: SivLouise Orädd

Kan du kanske lägga ut mönstret? Korgarna vore perfekta att göra av restgarner:

2012-03-04 @ 19:35:29
Postat av: Huset vid vägen

Malin: Jättekul att du kommenterade,o även att du blir inspirerad.Här är allt bra förutom min onda rygg. Tänker ofta på dig o din syster så det var med glädje jag läste din kommentar.

Ha det nu så bra och lycka till med lägenheten.

Kram Mariana.

2012-03-04 @ 22:05:23
URL: http://husetvidvagen.blogg.se/
Postat av: Huset vid vägen

Therez: Tack vad du är snäll!

Kram Mor

2012-03-04 @ 22:07:11
URL: http://husetvidvagen.blogg.se/
Postat av: Huset vid vägen

Siv: Hej på dig! Tyvärr har jag inte nån beskrivning på korgarna, gjorde bara som jag tyckte.

Lade upp 4 lm, 8 fm runt ringen, sedan ökade jag jämt fördelat på varven tills jag var nöjd. När man är nöjd med bottenplattan virkar man ett varv i den bakre maskan och slutar med ökningarna.På så vis blir korgen rak. Jag använde 4 trådar, virknål nr 8.

Hoppas svaret kommer till nytta!

Ha det bra

Kram Mariana

2012-03-04 @ 22:18:27
URL: http://husetvidvagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0