Mormors virk verk

 
Halloj!
Som ni tidigare vet så ärvde jag massor med garner och påbörjade alster av min mormor, detta är ett av dem!
Det enda som jag inte hade var ett mönster till överkastet, garn fanns i massor och mormor hade virkat 3 av längderna men hur skulle jag kunna fortsätta utan mönster!?
Sagt och gjort, jag började riva upp varv efter varv, räknade luftmaskor och stolpar, skrev ner alla varv och till slut hade jag mönstret på ett papper!
Det känns verkligen kul att slutföra nogot som min mormor börjat med!
Nu är det här inget som blir färdigt på en kvart, men under detta år ska den banne mig ligga på sängen!
 
 
 
2 rullar har jag virkat så nu fattas det "bara" 10 innan det ska sys ihop!
 
 
 
Dödskallesjalarna är färdiga och på väg till sina ägare!
Det kommer att vara tomt på bloggen ett par dar, en ny röntgen är i antågande och då passar jag på att besöka mina barn.
 
 
                                                          Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej! Har precis hittat till dig och kollat tillbaka på alla fina bilder du har. Så roligt att hitta en med samma smak och tankar! Kommer att titta in fler gånger ;)
Hälsningar Annica

2014-01-22 @ 22:25:28
URL: http://frokenpense.blogg.se
Postat av: Elin

Vilket fantastiskt jobb du gör! Mönster påminner väldigt mycket om ett överkast jag har från min gammelmormor som min mormor fixade till då några rutor hade slitits ut.
Jag önskar jag kunde virka efter mönster, men eftersom jag är vänsterhänt och virkar (och stickar också) spegelvänt så kan jag inte följa vanliga beskrivningar. Oerhört trist och har inte hittat nåt vettigt sätt att lösa det på.
Hoppas det går bra på sjukhuset!

2014-01-22 @ 22:46:27
Postat av: Dixi Wonderland

Gud va duktig du är, älskar verkligen dina inlägg. Man blir så inspirerad :D

2014-01-22 @ 23:31:41
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Helena

Kommer att bli helt underbart överkast. kram

2014-01-23 @ 06:40:29
URL: http://hennas.blogg.se
Postat av: Elisabet :)

Vilket vackert handarbete! Och vilket jobb att klura ut mönstret - något av ett detektivarbete.
Ett litet tips för den som inte har den kunskapen och tålamodet; ett vackert täcke går också att göra genom att sy ihop de delar som finns och därefter virka en enklare bård omkring. Det finns många möjligheter att hitta halvfärdiga handarbeten på loppisar, vackra spetsar och annat kul som med lite fantasi kan användas på ett nytt sätt!

2014-01-23 @ 10:22:33
URL: http://morochdotters.blogg.se
Postat av: Regina

Klickade mig hit via en rad länkar, den sista var din dotters...vilken trevlig och inspirerande blogg jag hittade här! Så smart att repa upp och skriva ner mönstret, det kommer att bli ett fint överkast...och jag gillar verkligen dödskallesjalen...
Ha en fin fredagskväll och en trevlig helg!
Kram,
Regina

2014-01-31 @ 17:18:55
URL: http://vitthusmedsvartaknutar.blogspot.com
Postat av: jennie pettersson

Underbart delar du med dig av mönstret?

2014-06-10 @ 07:31:26
Postat av: Gunilla

Hej! Jag undrar om du har kvar mönstret till det underbara överkastet? Om du har det får du gärna mejla till mig. Med vänlig hälsning Gunilla

2014-08-10 @ 09:53:16
Postat av: Carina

Hej, jättefint mönster. Undrar om man kan ta del av det?
Med vänlig hälsning, Carina

2014-10-24 @ 23:14:30
Postat av: Brittmari

Skulle gärna vilja ha mönstret till detta vackra överkast

2016-04-05 @ 22:11:51
Postat av: Kristina

Hej!
Hittade till din blogg när jag letade efter ett mönster till ett överkast. Min syster fick ett så fint efter min mormor och jag hade så gärna velat göra ett likadant/liknande. Det mönster du lyckats ta fram från dina remsor ser ut att vara exakt som min systers överkast.
Är det möjligen så att du delar med dig av mönstret? Jag skulle bli så himla glad om jag kunde virka ett likadant som min mormor en gång gjorde.
Mvh Kristina

2016-07-12 @ 11:23:56
Postat av: Hej! tänkte precis som de andra om du delar med dig utav mönstret? ☺️

Hej! Tänkte precis som de andra om du delar med dig utav mönstret? ☺️

2016-11-13 @ 15:05:59
Postat av: Hej! tänkte precis som de andra om du delar med dig utav mönstret? ☺️

Hej! Tänkte precis som de andra om du delar med dig utav mönstret? ☺️

2016-11-13 @ 15:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0