Ett litet fynd

 
 
Hej på er!
Det har ekat tomt här på bloggen ett tag men nu kommer det ett inlägg!
När jag städade källaren för ett tag sedan hittade jag en liten skål med fat som jag totalt glömt bort.
Skålen kommer från min goa farmor som kallades för "malla".
Malla finns inte längre och då blir skålen ännu värdefullare för mig, lite kul är det också eftersom skålen kommer från Gustavsberg och heter Blenda!
Nu står den i alla fall på bordet med lite pärlhyacinter, och tankarna är hos Malla!
 
 
 
 
När jag ändå var i gång med plantering fick jättekoppen lite pärlisar den med!
På tal om jätte så är min stora filt färdig, den blev så stor att den täcker nästan hela kohuden på golvet!
Nu åker den ner i källaren för att vila, i alla fall till advent!
 
 
 
 
Nu ska ni få en liten titt på grejen till hallen som jag snickrat, resten får ni se i morgon!
 
 
 
 
                                                                   Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0