Hängsoffan

 
Gokväll!
Hösten är här nu, är ganska säker eftersom jag fick skrapa is från bilrutan i morse!!!!! Som tur är har alla blommor klarat sig!
På bilden ser ni ett av sommarens målningsprojekt, den gamla hängsoffan som fått nytt liv!
 
 
 
Soffan fanns här när vi köpte huset, den hänger på baksidan där det är skugga. När det blir för varmt på sommaren är det skönt att sitta i gungan och pusta ut en stund! 
Som vanligt fick jag för mig att måla soffan, vit och fin blev den och nu hoppas jag att den hänger med ett par år till!
 
 
 
Den stora kistan som jag lutatde av är nu färdig, hoppas jag hinner fota den innan den flyttar till sina nya ägare,
härhemma fanns det ingen plats för kistan så jag var tvungen att skänka bort den!
Första arbetsveckan är avklarad och i morgon är det äntligen Surströmmingsfest!
 
 
                                                                                               Ha det gott
 
 
                                                                                   

Kommentarer
Postat av: Johanna - Life by Me

Gud så fint och mysigt det blev!

Hur lutar man av grejer?

Svar: Tack för det!När jag lutar av saker använder jag kaustiksoda, tapetlim och vatten.
Man blandar vatten och kaustiksoda, en flaska till 1l vatten brukar jag ta, sedan
häller man i tapetlim för att få det lite tjockt. Nu penslar man på geggan och låter det verka 1timme eller mer beroende på hur hårt färgen sitter. Sedan är det bara att spola och skura tills färgen är borta, kom bara ihåg att använda gummihanskar!
Det är mycket frätande så var försiktig!
husetvidvagen.blogg.se

2012-08-25 @ 21:14:06
URL: http://lifebyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0